Leta i den här bloggen

tisdag 7 augusti 2012

Frappé-tips från coachen

Jag hade alltså problem med skummet i min frappé, tills igår. Då fick jag nämligen klara instruktioner från Rhodos! Härligt! Och klart att jag delar med mej av hemligheten, som inte är en hemlighet eftersom hela Grekland kan det här.
Det lär vara med frappéskummet som med annat som ska fluffas till - det blir bättre om man har socker i. Okej, då kräver jag inte perfekt skum. Men sen, man ska bara ha lite vatten först, ca. 1/2 dl, som man blandar kaffet i och sen skakar till shakern är fylld av skummet. Då blandar man i mera vatten, mjölk / grädde, is och så sugröret och -TADAA - frappé!

Tack för tipset, K!


1 kommentar:

Anonym sa...

Ja ha ju fakniss laga frappé två gang i somar å lärt me ti tyck om e!! Å ejn gang la ja vaniljpulver i...he va gott he å! Tilåmé dåotron tyckt om e! :) / Systron