Leta i den här bloggen

tisdag 21 augusti 2012

Kryddknapp?


Vi satt, och gick, alltså på Juthbackamarknaden en hel del på fredag och lördag. När vi kom hem därifrån på lördagkväll var vi lagom tama och hungriga. Jag hade helt enkelt ingen energi att sätta på matlagning. Dessutom hann jag inte till min affär innan de stängde så det fick bli den affär som hade öppet. Det skulle bli en enkel, enkel mat. Helst så enkel som att öppna en ärtsoppsburk, men det är ju inte LCHF... Jag tog det nästenklaste - lövbiffar som var bankade och hoprullade, två i en förpackning, med kryddsmör med. Hurra! Fast när jag kom hem och läste noggrannare på innehållsförteckningen såg jag att det kanske inte var så hurra heller. Det var visserligen vanligt griskött, men smöret var ju en hudkräm! Med kryddor i! Min energi var på noll så jag orkade inte heller laga ett eget kryddsmör så vi tog det här. Jag stekte zucchini- och paprikabitar och köttet och placerade så "kryddknappen" på köttet, och vet ni, det VAR en knapp, för den smälte inte ens på det heta köttet! Och nu blir ni säkert förvånade när jag säger att det inte ens var gott. Men mätta blev vi och det var ju liksom det som var tanken bakom det hela... Fast nästa gång tillverkar jag eget kryddsmör!

Inga kommentarer: