Leta i den här bloggen

måndag 18 november 2013

Vinterglass

Jag har ett möte idag och det drar över middagstid, så jag måste planera min dag lite. Jag åt en fakirbiff med mycket kantarellsås som lunch, heeelt okej! Som mellanmål blev det en "glass" som var väldigt snabblagad! När jag hade startat kaffebryggaren började jag med "glassen" och det visade sig vara perfekt tajming! Glassen fanns, förstås, på Facebook igår, med länk till Chewpakka's blogg. Jag minskade rejält med sötningen, hade i ca.2 tsk sukrin, men det var i sötaste laget för mej. Ja, och så vispade jag ihop allt på en gång. När jag smakade på resultatet konstaterade jag att det ju är vaniljfyllningen i chokladmoussetårtan! Och den är det minsann inget fel på! :)

Receptet kommer här också:

Chewpakka's glass
1 1/2 dl vispgrädde
50 g Philadelphiaost
1 krm vaniljpulver
2 tsk sukrin (eller så sött eller osött man vill ha förstås)

Vispa ihop alla ingredienser och så är det klart! Jag tog tyvärr ingen bild, men gå in via länken till Chewpakka's blogg så får ni se hur läckert det ser ut!

Inga kommentarer: