Leta i den här bloggen

måndag 28 juli 2014

Vacker mat

Inte konstigt att jag inte kom ihåg receptet och inte konstigt alls att jag inte tänkte hitta det heller, det är ju tydligen 12 år sedan jag använde det senast! Då tillredde jag denna vackra mat så ofta att receptet kändes onödigt, nu kom jag bara ihåg rödbetor och olivolja...
Eftersom det var lite tajt tidsschema och 13 gäster väntade på terrassen glömde jag att föreviga den färdiga maten, men ni får se råvaran, och det är ju ändå den som är vacker! Men oj så gott det är!!! Jag serverade rödbetorna till souvlaki, tzatziki, ugnsrostade grönsaker och grekisk sallad. (Jo, det fanns ugnsrostade nypotatisar också åt de som kan äta sånt.)



Så fick jag av dottern ett bildbevis på gårdagens måltid! Det var ju såhär den såg ut! 
Och så hittade jag en bild i egen kamera också! Bra koll man har... 

Inga kommentarer: