Leta i den här bloggen

lördag 1 november 2014

☆★☆ Den vinnande PIZZAN!!!! ☆★☆

Nu har segraren utsetts! Det känns onödigt att fortsätta leta efter den ultimata pizzabotten, den är redan hittad! Hittills har blomkålspizzabotten varit ohotad etta. Nu föll den med ett brak till andra plats, det ska vara dethär receptet i fortsättningen!  Tänk så bra Instagram är. En bloggläsare hade bild på sin pizzabit som hon höll i handen utan att den slokade, och det är bl.a. det jag kräver av en pizzabotten! När jag sen får receptet måste jag ju testa, och jag är såld! Och så är det dessutom ett enkelt recept! Fantastiskt att få hålla i pizzabiten och "äta med händerna". Nu väntar jag bara på att få äta resten av pizzan, för det här blir en tvåportionerspizza.
☆★☆ PIZZABOTTEN NR.1 ☆★☆
100 g grovriven ost
1 ägg
1 msk fiberhusk
1 msk kokosnötmjöl
Blanda ihop allt. Lägg ut på bakplåtspapper, lägg ett papper till ovanpå och kavla ut till A4:ans storlek ungefär. Förgrädda i 180° 7-10 minuter. 
Fyll med favoritingredienserna, grädda i 225° tills pizzan har fin färg och all ost smält!
Smaklig måltid!

Inga kommentarer: