Leta i den här bloggen

lördag 15 november 2014

Dop är också kalas

Mitt andra barnbarn ska döpas idag, Milea heter hon. Och hon är en riktig Milea! Bildgooglar man på namnet får man bl.a. bilder på en söt liten bergsby i Grekland! :)
På ett dop är det kalas. På kalas finns det smaskiga saker. Jag fick den äran att baka LCHF-gott och är nästan nervös för resultatet. Jag testade ett nytt recept som jag dessutom ändrade! Det var dottern som hittade lakritstryffeltårtreceptet i nyaste Allers! Då var hallonen blandade med vitchoklad, men jag gjorde en hallonmousse. Tårtan är pytteliten och blir förhoppningsvis tillräckligt mjuk för att gå att skära lagom till kaffet. Man kan ju inte provsmaka en tårta, men tryffeln var god och hallonmoussen likaså.

Numera har vi både gluten- och laktosintolerans att ta hänsyn till på kalasen, så tur att det enkelt går att samköra sånt med LCHF!

Ifall tårtan är bra ska jag dela med meh av receptet!

Inga kommentarer: