Leta i den här bloggen

söndag 26 april 2015

Energy bars

Vad har jag gjort?!?  Jag har anmält mej till ett vandringsmaraton!!! 53 km!! Men som en son sa, det gick ju de också på en dag i militären. No big deal liksom... *harkel*
Nåja, jag har anmält mej. Jag har bekväma, välingångna vandringsskor, vandringssällskap och... och.... ja, det var väl där då... Nu är det då bara att höja konditionen till 23.6. Lite andra förberedelser krävs faktiskt också. Man ska gå i ca. 11 timmar och kan inte räkna med acceptabel kost på andra sätt än ur egen ryggsäck. Vattenflaskan har man möjlighet att fylla på under vandringen så där slapp vi ett problem. Nå, äter man en rejäl frukost borde man klara sig på kokta ägg, ost och någon baconmuffins, typ. Men för att gardera sig så tänker jag fixa till några energikickar. Märkligt nog, eller bara naturligtvis, dök recept upp på såna när jag bläddrade i K-affärernas gratistidning nyligen. Nu har jag handlat det nödvändigaste och ska testa. Fast testa och testa, jag tycker ju inte om söt smak som i dadlar och torkade bär, och russin har jag aldrig gillat, så det blir nog att ändra receptet lite.
Stay tuned, nu börjar vi!

Inga kommentarer: