Leta i den här bloggen

lördag 30 juli 2016

Sesambrödet igen

Ett av de första LCHF-bröden jag bakade var sesambröd, sen glömde jag bort receptet, antagligen tröttnade jag på det. I höstas hittade jag receptet igen, mem inte på egen blogg.... Jag började igen, att baka sesambrödet alltså, och är fast i sesamträsket nu. Brödet är perfekt att doppa i tzatziki, melitzanosalata och andra goda röror. Dessutom kan man skära upp de, bre på vitlökssmör, strö riven ost över, gratinera i ugn och vips har man fantastiskt goda vitlöksbröd! (Sista bilden.) Mumsfilibabba!
Den här gången strödde jag vallmofrön på, bara för att man kan.

På tal om vallmofrön, reser nu till Grekland, eller andra sydliga länder, kan ni passa på att köpa vallmofrön där, de är hur billiga som helst i länder där vallmon är ett ogräs! "Poppy seeds" är engelska namnet.

Inga kommentarer: