Leta i den här bloggen

lördag 21 oktober 2017

Nachos och sånt!

Nå jaa, nu tror jag att jag har det! När jag äter tex mex är det inte alls tacoskalen eller tortillaplättarna jag har saknar, det är nachos jag vill ha!!! Fast jag vetat att man kan baka dem själv har jag aldrig tagit itu med det, förrän nu! Och mamma mia vilken fullträff det blev!!! 
Jag hittade receptet på lesscarbs.se (tyvärr funkar det inte att länka via telefon) och där finns många andra matnyttiga recept i tex mex-sammanhang också, fast jag hakade upp mej på nachosen.... Kanske jag testar nåt annat en annan gång. Första gången strödde jag bara pecorinoost över nachosen, andra gången kom jag på att det ska vara salt också!!! Och så pudrade jag över en aning chilipulver och paprikapulver, och pecorinoost, och de blev ÄNNU godare!!!!! Och eftersom jag har världens bästa guacamole-recept åt jag nachos med guacamole som frukost båda gångerna. Mums!

Men det här är ju ostnachos! Ostskivor, med paprikapulver på, som fått 
smälta i ugnen tills de blivit härligt knapriga!

Inga kommentarer: