Leta i den här bloggen

söndag 14 januari 2018

Bästa muggbrödet!!!

Nu har jag det, efter ett par tester med olika kombinationer av ingredienser. Jag tyckte inte riktigt om eftersmaken av brödet med kokosmjöl i så jag fick tips om att bara använda mandelmjöl, men det var inte heller så bra, så fick jag höra att man kan använda bara pofiber, så då tog jag mandelmjöl och pofiber och det blev en fullträff! Godaste varma smörgåsar jag någonsin ätit blev det!!

Ikväll är jag sugen på "smakbit" (alltså som en hamburgare men med korv istället), och nu är brödet klart! 


BÄSTA MUGGBRÖDET

1 ägg

1 msk pofiber

1 msk mandelmjöl

¾ tsk bakpulver

1 nypa salt

1 msk grädde

Rör ihop allt utom grädden i en mugg, när du har en jämn smet blandar du i grädden. Sätt in muggen i mikrovågsugnen på full effekt och kör 1½ minut. Klart!

Ps. Om man vill ha ett plattare och större bröd går det bra att använda en lite skål! 



1 kommentar:

N.K. sa...

Hej!
Verkligen det bästa!
Tack!!!